Food Recipes

2015 wordt Happy Veggie

Vegi-Mix-Bulgur_-quinoa-_-kikkererwtenmgVegetarisch eten is lekker! Dat weet Lima, specialist in biologische, 100 procent vegetarische voeding. Daarnaast passen 98 procent van de Lima-producten binnen een veganistisch dieet. Onder het motto ‘2015 wordt Happy Veggie’ trapt Lima het jaar af met drie nieuwe Vegi Mixen in de varianten Bulgur, Quinoa & Kikkererwten; Rijst, Linzen & Sesam en Spelt, Rijst, Haver & Groenten. Alle met een vleugje Tamari voor een heerlijke karaktervolle smaak. Een gebruiksklare voorgekookte granenmix, bron van eiwitten en vezels, voor een lekker en snel bijgerecht of maaltijdbasis.
Vegi-Mix-rijst_-linzen-_-sesammg
Granen in de keuken zijn hip & happening. Ze zijn authentiek en gaan al eeuwenlang mee in de keuken. Dat hebben ze te danken aan hun diversiteit en rijke smaak. Met granen kun je eindeloos variëren. Ze vormen niet voor niets samen met peulvruchten de basis van het Lima-gamma en passen perfect binnen een bewuste levensstijl.
Vegi-Mix-spelt_-rijst_-haver-en-groentenmg
Umami
De nieuwe Vegi Mixen Bulgur, Quinoa & Kikkererwten; Rijst, Linzen & Sesam en Spelt, Rijst, Haver & Groenten zijn een smakelijke combinatie van volmaakt bereide volkoren granen en peulvruchten. Bovendien zijn ze voorgekookt en zet je met een van de Vegi Mixen als basis in een handomdraai een warm bijgerecht of koude salade op tafel.
Het Vegi Mix gamma heeft zijn unieke smaak te danken aan Tamari, die verantwoordelijk is voor de umamibeleving, beter bekend als de vijfde basissmaak. Umami is de natuurlijke smaak, essentieel om de andere aanwezige smaken omhoog te halen. Bijgaand twee heerlijke recepten.

Niet alleen voor vegetariërs
De Vegi Mixen Bulgur, Quinoa & Kikkererwten; Rijst, Linzen & Sesam en Spelt, Rijst, Haver & Groenten zijn er overigens niet alleen om happy vegetariërs het leven makkelijker te maken met een uitgebreider smaakpalet. Ze zijn voor iedereen die weet dat plantaardige eiwitten een perfecte afwisseling zijn voor dierlijke eiwitten als vlees of vis! Bovendien zijn de nieuwe Vegi Mixen bijzonder geschikt voor iedereen die van lekker eten houdt èn snel een voedzaam bijgerecht op tafel wil zetten.

Leef je creatief uit!
Je kunt zó met de Vegi Mixen aan de slag en de toepassingsmogelijkheden zijn eindeloos. De drie gevarieerde recepturen nodigen uit tot creativiteit: je kunt er vegetarische burgers of balletjes van maken en deze bakken, de mixen zijn heerlijk als vulling en passen bij gemengde salades. Ook lekker als tussendoortje, lunch of borrelhap. Leef je uit! Kijk voor meer recepten op www.limafood.com.

Salade-van-Vegi-Mix-met-quinoa_-bulgur-en-kikkererwten_-tahinsaus-met-peterselie-en-citroenmgRecept: Salade van Vegi Mix met quinoa, bulgur en kikkererwten, tahinsaus met peterselie en citroen
(4 pers.; Voorbereiding: ca. 15 min; Kooktijd: ca. 5 minuten; categorie: Gemakkelijk)

Ingrediënten:
* Tahinsaus met peterselie en citroen: 4 el van elk; * Lima Tahin Natuur; * water; * geraspte schil + sap van 1 citroen; * 1 handje bladpeterselie, gehakt; * 2 teentjes knoflook, gehakt; * 2 el Lima Balsamico Bianco; * 2 el olijfolie; * 1 zakje (250 g) Lima Vegi Mix met quinoa, bulgur en kikkererwten; * 1 rode ui, partjes; * 1 potje ingemaakte artisjokharten, uitgelekt, in 4 partjes; * 1 handje zongedroogde tomaten; * 2 geroosterde paprika’s, kant-en-klaar, in reepjes; * 1 handje rucola; * Lima zeezout; * peper

Bereidingswijze: * Tahinsaus met peterselie en citroen: verwerk alle ingrediënten van de saus met de hulp van een keukenmachine of blender. Breng op smaak met zout en peper. Zet apart; * Bereid de Vegi Mix volgens de aanwijzingen op de verpakking. * Meng de Vegi Mix met de tahinsaus. * Voeg de rode ui, de artisjokharten, de zongedroogde tomaten en de gekonfijte geroosterde paprika’s toe. * Verdeel in kommen. * Garneer met rucola.
Pannetje-van-Vegi-Mix-met-rijst_-linzen-en-sesam-met-champignons_-wortels-en-groene-koolmg

Recept Vegi Mix van LIMA: Pannetje van Vegi Mix met rijst, linzen en sesam met champignons, wortels en groene kool.
(4 pers.; Voorbereiding: ca. 15 min; Kooktijd: ca. 15 minuten; categorie: Gemakkelijk)

Ingrediënten:
Rucolasaus: * 2 handjes rucola; * 50 g amandelen; * 3 el olijfolie; * 3 el Lima Oat (haver) Cuisine; * 1 el citroensap; * 1 el olijfolie; * 1 prei, in schuine schijfjes; * 6 jonge uitjes, in stukken; * 2 teentjes knoflook, gehakt; * 1 tl gember, geraspt; * 1 el kerriepoeder; * 2 wortels, in plakjes; * 250 g Parijse champignons, in 4 partjes; * 1 zakje (250 g) Lima Vegi Mix met rijst, linzen en sesam 3 el water; * 150 g groene kool, in sliertjes; * Lima zeezout, * peper

Bereidingswijze: * Rucolasaus: pureer, met behulp van een keukenmachine, de rucola met de amandelen, de olijfolie, de Oat (haver) Cuisine en het citroensap. * Breng op smaak met zout en peper. * Zet apart. * Verhit de olie. * Zet het vuur lager en fruit de prei, de jonge uitjes, de knoflook en de gember met kerrie, zout en peper. * Roerbak de groenten gedurende 3 minuten tot ze zacht worden. * Voeg de wortels en champignons toe en gaar 5 minuten. * Roer regelmatig in de pan. * Voeg de LIMA Vegi Mix en het water al roerend toe. * Breng op smaak met zout en peper. * Meng goed. * Laat gedurende 5 minuten afgedekt sudderen. * Voeg de kool toe en gaar nog 2 minuten totdat de bladeren zachtjes slinken. * Verdeel over de borden. * Serveer met de rucolasaus.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Powered by: Wordpress