Accessories Fashion

Eco-merk Supercute

supercute-bandana-slab-sjaal-roze-1 marcelinekeTijdens de zwangerschap van haar zoon kwam Supercute-oprichter Colinda Naarden erachter hoe weinig stoere artikelen er eigenlijk voor haar kind te krijgen waren. Ze bedacht de naam Supercute (vrij vertaald: ‘superschattig’) en nu, een paar jaar later, is het zover. Het merk Supercute vertegenwoordigt producten met een visie. De praktische, hippe, lifestyle kleding is gemaakt van ecologische katoen. Met een deel van de opbrengst worden kinderen in eigen land en over de grenzen gesteund. De doelgroep van eco-merk Supercute: kinderen natuurlijk! Maar ook volwassenen die zich net even anders durven te kleden.
supercute-luiertas marcelineke
Een van de eerste Supercute items is een stoere trendy, maar tegelijk ook handige verzorgingstas (ca. € 59,95) voor aan de kinderwagen. “Lekker ruim en waar zelfs de papa’s in spé mee durven lopen”, zegt Supercute-oprichter Colinda Naarden. “De tas is met al die handige vakken ook meteen ideaal voor een weekendje weg, naar cursus of de sportschool. Ik houd namelijk van praktische artikelen die je op meerdere manieren kunt gebruiken en die ook nog mooi of leuk zijn om te zien. Ook is zo’n multifunctionele tas beter voor het milieu, omdat ik nog steeds versteld sta hoeveel losse weggooitasjes ik bijvoorbeeld na een dagje winkelen of een pretpark heb gekregen. De andere producten van Supercute zijn eveneens een mix van praktisch en trendy. Dus qua uitstraling een tikkeltje stoer, maar wel met een lieve naam: Supercute.”
supercute-onesies-met-capuchon-grijs marcelineke
Ecologisch katoen
Dat er over de Supercute producten goed is nagedacht, blijkt onder meer uit het feit dat het katoen dat voor de kleding wordt gebruikt ecologisch verantwoord is. En van de opbrengst van elk verkochte Supercute Onesie of Supercute tas gaat een percentage naar de goede doelen Kinderfonds MAMAS en Het Vergeten Kind, waarmee kinderen zowel in eigen land als in het buitenland worden gesteund. “Het is toch een fijne gedachte dat, als je met zo’n leuke, hippe tas rondloopt, je tegelijk het goede doel steunt en de wereld een stukje mooier maakt?”, zegt Colinda. “Mijn doelgroep voor Supercute is om te beginnen de allerjongste, maar zeker ook degene met de eeuwige jeugd, die zich jong voelt en daarvoor uit durft te komen. Ouderen zouden Supercute heel goed met een knipoog kunnen gebruiken.” Info: www.coolitems.nl en Bol.com.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by: Wordpress