Bites & Booze Books Cocktails & more Cookbooks Food Recipes

Vegan Delight: smullen van Broccoli-couscous

VeganDelight_cover-marcelinekeMocht je de detox-kuur uit het boek Vegan Delight (Fontaine Uitgevers) willen volgen, dan dient de echte koffieleut of fervent wijndrinker zich van te voren te realiseren: deze doen even niet mee. En toch krijg je zonder cafeïne meer energie van deze kuur, misschien val je zelfs enkele kilo’s af. Vegan Delight biedt op dat gebied nog veel meer, zoals lekkere recepten en tien gouden regels voor een ‘gezond, slank en vitaal leven’. Wie wil dat nou niet?

Schrijfster Saskia Roeda is dan ook een ervaringsdeskundige als het gaat om gezond en toch heel lekker eten. Nadat zij rond haar dertigste darmproblemen kreeg, volgde ze verschillende dieten, diverse voedingscursussen, maakte exotische detoxreizen en ontdekte de wereld van bourgondisch gezond eten.

Hennep-aardbeienshake
Want gezond eten, kan echt heel lekker zijn. Wat dacht je van haar voorstel tot een hennep-aardbeienshake, een goed gevulde salade en zelfs een romig chocoladetaartje? Zelfs tijdens het zogenoemde Vegan Detoxplan kun je hier van genieten!

De vijftig recepten in Vegan Delight (ca. € 19,95) zijn perfect uitgebalanceerd in (plantaardige) eiwitten, vetten en koolhydraten. Ook zijn alle recepten geraffineerde suiker-, tarwe-, gluten- en lactosevrij. En nee, ze zijn niet moeilijk! Als voorbeeld dit lekkere recept voor Broccoli-Couscous met Dadels.
recept-vega-delight-marcelineke
Recept Broccoli-Couscous met Dadels
(2 pers.)

Benodigdheden: * 1 stronk broccoli, * 2 middelgrote winterpenen, * 4 medjouldadels, * 2 eetl fijngehakte peterselie, * 1 eetl fijne koriander, * 2 eetl korianderzaad (gemalen), * 2 eetl sinaasappelsap (versgeperst), * 60 ml olijfolie (extra vierge), * 2 eetl appelazijn, * peper en himalayazout naar smaak, * 1 avocado (in blokjes)

Bereiden: * Was de broccoli en snijd deze in kleine roosjes ter grootte van een erwt, * Schrap de wortels en snijd of rasp in heel kleine stukjes, * Halveer de dadels en verwijder de pitten, * Hussel al deze ingrediënten samen met de peterselie en koriander in een kom door elkaar, * Voeg het korianderzaad, het sinaasappelsap, de olijfolie en de appelazijn toe, * Breng op smaak met peper en zout en hussel nog een keer goed, * Garneer met de avocado

(per portie: 338 kcal, eitwitten: 4 gr, koolhydraten: 13 gr, vetten: 30 gr, vezels: 4 gr)

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by: Wordpress